Τοποθέτηση εμβόλων
Γενικά
Στην κεφαλή εμβόλου αναφέρονται η διάμετρος εμβόλου, η ανοχή τοποθέτησης και η φορά τοποθέτησης (π.χ. βέλος). Προσέξτε εδώ , ότι η διάμετρος εμβόλου δίνει τη διάμετρο κυλίνδρου προσθέτοντας την ανοχή τοποθέτησης. Σε έμβολα με επίστρωση γραφίτη πρέπει να αφαιρεθούν ακόμη 0,015–0,02 mm πάχος επίστρωσης από τη μετρημένη διάσταση, για να επιτευχθεί η αναφερόμενη διάσταση στελέχους. Σε έμβολα που έχουν γραφιτοποιηθεί με τη μέθοδο της μεταξοτυπίας, μετρήστε τη διάμετρο στελέχους μόνο στα σημεία μέτρησης που προβλέπονται για αυτό –μικρές επιφάνειες χωρίς επίστρωση γραφίτη.
Συναρμολόγηση εμβόλου και μπιέλας
Πριν την τοποθέτηση των μπιελών,αυτές πρέπει να ελεγχθούν σε μία κατάλληλη συσκευή ελέγχου για λύγισμα και συστροφή. Η απόκλιση δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα 0,02 mm στα 100 mm. Τοποθετήστε το έμβολο και την μπιέλα σύμφωνα με τη φορά τοποθέτησης. Στη συνέχεια το μάτι της μπιέλας μπορεί να υποδεχθεί τον πείρο εμβόλου. Ο λαδωμένος πείρος ωθείται προσεκτικά μέσα στις οπές πείρου του εμβόλου και μέσα στο μάτι της μπιέλας. Σε αυτή την εργασία θα πρέπει να αποφεύγετε απότομες κινήσεις.
Σε πλευστούς πείρους:
Στη στερέωση του πείρου χρησιμεύουν οι παραδιδόμενοι δακτύλιοι ασφάλισης, η τοποθέτηση είναι εφικτή μόνο με μία ειδική πένσα. Μη χρησιμοποιείτε μεταχειρισμένους δακτυλίους ασφάλισης και αποφύγετε την υπερβολική συμπίεση, καθώς διαφορετικά μπορεί να προκύψουν μόνιμες παραμορφώσεις. Με ελαφρά περιστροφή των δακτυλίων μπορείτε να διαπιστώσετε αν έχουν ασφαλίσει καλά στις εγκοπές. Φέρνετε τον αρμό των
ασφαλειών πάντα στην κατεύθυνση διαδρομής του εμβόλου.
Τοποθέτηση μίας μπιέλας σύσφιγξης:
Η οπή στο μάτι της μπιέλας πρέπει να έχει υπερκάλυψη σε σχέση με τον πείρο 0,02–0,04 mm. Θερμάνετε την μπιέλα στους 280–320°C (όχι ανοιχτή φλόγα!). Εισάγετε τον κρύο πείρο που έχει προηγουμένως λιπανθεί καλά σε μία διάταξη με μία κίνηση μέσα στο μάτι της μπιέλας.
Τοποθέτηση του εμβόλου στη διάμετρο κυλίνδρου
Καθαρίστε προσεκτικά το μπλοκ κυλίνδρων.Προσέξτε όλες οι επιφάνειες ολίσθησης να μην έχουν ρύπους και να έχουν λιπανθεί καλά. Συμπιέστε τα ελατήρια εμβόλων με μία μανσέτα δακτυλίου, για να γίνει εφικτή μία ολίσθηση του εμβόλου μέσα στη διάμετρο κυλίνδρου χωρίς αντίσταση. Μετρήστε στους κινητήρες τη διάσταση ανοχής και τηρείτε οπωσδήποτε τα στοιχεία του κατασκευαστή.
Σε ανοδιωμένα έμβολα:
Σε έμβολα με ανοδιωμένη κεφαλή εμβόλου, δεν επιτρέπεται η τόρνευση της κεφαλής για επίτευξη της διάστασης ανοχής. Τα έμβολα αναγνωρίζονται από τον μαύρο χρωματισμό της επιφάνειας της κεφαλής. Για την επίτευξη της διάστασης διακένου, σε ορισμένους τύπους εμβόλων με ανοδιωμένη κεφαλή, εκτός από τα στάνταρ έμβολα υπάρχουν και έμβολα με μειωμένο ύψος συμπίεσης. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η διάσταση ύψους συμπίεσης διαβαθμίζεται σε τιμές μεταξύ 0,2 και 0,6 mm.
Τοποθέτηση ελατηρίων εμβόλων
Προσέξτε ότι η φορά τοποθέτησης των ελατηρίων επισημαίνεται με την ένδειξη "TOP" (η ένδειξη "TOP" πρέπει να δείχνει προς την κεφαλή εμβόλου). Τα ελατήρια προεξοχής και τα ελατήρια απόξεσης λαδιού πρέπει να τοποθετούνται έτσι ώστε η επενέργεια απόξεσης να πραγματοποιείται προς το κάτω άκρο του στελέχους. Προσέξτε τα άκρα συναρμογής του ελατηρίου ελαστικού σωλήνα στο ελατήριο απόξεσης λαδιού να εφαρμόζουν πάντα απέναντι από τον αρμό ελατηρίου.
Δοκιμαστική λειτουργία
Δοκιμαστικη λειτουργία κινητήρα
Ξεκινήστε τον επισκευασμένο κινητήρα μόνο όταν είναι πλήρως συναρμολογημένος με όλα τα πρόσθετα συγκροτήματα και έχει πληρωθεί με λάδι και ψυκτικό υγρό. Πρέπει να διασφαλιστεί ότι ο κινητήρας θα τεθεί σε κίνηση κατά την πρώτη απόπειρα εκκίνησης, καθώς οι πρώτες περιστροφές τελούν υπό κρίσιμες συνθήκες λίπανσης και είναι καθοριστικές για τη μετέπειτα συμπεριφορά λειτουργίας του κινητήρα. Στη συνέχεια, ο ζεσταμένος κινητήρας πρέπει να ελεγχθεί ξανά για στεγανότητα, ανάφλεξη, ανοχή βαλβίδων κτλ. Στη συνέχεια μπορεί να ξεκινήσει το ροντάρισμα στη διάταξη ελέγχου ή στο όχημα. Οδηγήστε το μέγιστο με δύο τρίτα του αριθμού στροφών και με ήπιες εναλλαγές φορτίου. Αργότερα μπορεί να αυξάνεται σταδιακά ο αριθμός στροφών.
Μετά το ροντάρισμα
Το καυτό λάδι που ρέει γρήγορα καθαρίζει τον κινητήρα από όλα τα ξένα σώματα, τα οποία είναι ακόμη κολλημένα από την επισκευή. Αυτά τα σωματίδια συλλέγονται στο λάδι κινητήρα και στο φίλτρο λαδιού, 50 km επαρκούν ήδη για συλλογή της μεγαλύτερης ποσότητας όλων των σωματιδίων ρύπων. Το όχημα δεν θα πρέπει να διανύσει περισσότερα από 500 km με την πρώτη πλήρωση λαδιού.